عمل بینی طبیعی

عمل بینی طبیعی | نتایج جراحی بینی طبیعی

عمل بینی طبیعی با هدف حفظ ساختار چهره به آن انسجام و زیبایی می‌بخشد. جراحی بینی طبیعی تنها نواقص ظاهری و عملکردی بینی را برطرف می‌کند و قوس زیاد بینی یا نوک تیز و سربالا در آن انجام نمی‌شود. اگر قصد برطرف کردن ایرادات بینی مقل انحراف، کجی یا قوز را دارید بهتر است از جراح خود بخواهید تا عمل بینی طبیعی را برای شما انجام دهد، چرا که نتایج این نوع عمل برای همه سنین و در تمام دوران‌های زندگی رضایت‌بخش است.

00:12
truncate dir-rtl

نتیجه عمل بینی طبیعی

عمل بینی طبیعی چیست؟

اصطلاح طبیعی و نچرال برای یک عمل بینی زمانی عنوان می‌شود که تمام تغییرات اعمالی بر روی بینی با توجه به ساختار کلی صورت و تنها برای بهبود ظاهری و عملکردی مطابق با استانداردهای پزشکی باشد. به این ترتیب هر تغییری مثل کاهش اندازه بینی، اصلاح نوک بینی، اصلاح برآمدگی و قوز بینی در جراحی بینی نچرال و طبیعی برای برطرف کردن نواقص خواهد بود و نه تغییرات غیرضروری.

فواید عمل بینی طبیعی

عمل بینی طبیعی مزایای زیادی برای فرد به وجود خواهد آورد که در ادامه به مهم ترین این مزایا اشاره خواهیم کرد:

حفظ عملکرد طبیعی بینی

جراحی بینی طبیعی به حفظ عملکرد طبیعی بینی و جلوگیری از عوارض جانبی کمک می‌کند. برخلاف برخی از انواع جراحی‌های دیگر که به شدت بر تغییر شکل تمرکز می‌کنند، یک رویکرد طبیعی حفظ عملکرد طبیعی بینی را در اولویت قرار می‌دهد. 

2. ایجاد ظاهر متعادل‌تر

هدف رینوپلاستی طبیعی ایجاد فرمی از بینی است که مکمل ویژگی‌های صورت بیمار باشد که می‌تواند به یک ظاهر کلی متعادل‌تر و زیباتر منجر شود.

3. اصلاحات ظریف و زیبا

برخلاف جراحی‌های زیاد از حد غیر طبیعی، یک رویکرد طبیعی بر اصلاحات ظریف تمرکز دارد.

4. رفع مشکلات ساختاری

در برخی موارد، جراحی بینی طبیعی می‌تواند مشکلات ساختاری اساسی مثل انحراف سپتوم یا سایر مشکلات آناتومیکی را که باعث مشکلات تنفسی می‌شود، برطرف کند. 

5. بهبودی سریعتر

به دلیل ماهیت کم تهاجمی تکنیک‌های جراحی بینی طبیعی (برش‌های کوچکتر و دستکاری کمتر بافت) زمان بهبودی بیمار بعد عمل کوتاهتر خواهد بود.

6. احتمال کمتر عوارض

از آنجایی که دستکاری کمتری در استخوان و بافت اتفاق می‌افتد، به طور بالقوه خطر کمتری برای عوارض مرتبط با  وجود دارد.

نمونه عمل بینی طبیعی

در تصویر بالا نمونه عمل بینی طبیعی انجام شده توسط دکتر علی اصغر باباجانی را مشاهده می‌کنید.

تفاوت عمل بینی طبیعی با سایر انواع عمل

برخی از تفاوت‌های کلیدی بین عمل بینی طبیعی و سایر انواع عمل عبارتند از:

✔ نتیجه

سایر انواع عمل بینی می‌توانند ظاهری فانتزی، عروسکی، یا نیمه‌فانتزی ایجاد کنند.

✔ تکنیک‌های جراحی

عمل بینی طبیعی از تکنیک‌های ظریف و کم‌تهاجمی استفاده می‌کند و سایر انواع عمل ممکن است شامل تکنیک‌های پیچیده‌تر و تهاجمی‌تر برای تغییر شکل اساسی بینی باشند.

اهداف و استراتژی‌های عمل بینی طبیعی

استراتژی‌های جراحی بینی طبیعی شامل مجموعه‌ای از روش‌ها و تکنیک‌هایی است که برای اصلاح و بهینه‌سازی شکل و ظاهر بینی با هدف دستیابی به نتیجه‌ای طبیعی و هماهنگ با ساختار چهره انجام می‌شود. این استراتژی‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • جراح تناسبات بینی با سایر اجزای صورت را در نظر می‌گیرد.
  • هدف، ایجاد یک بینی متناسب با لب‌ها، چشم‌ها و سایر ویژگی‌های صورت است.
  • جراح تا حد امکان ساختارهای طبیعی بینی مانند غضروف و استخوان را حفظ می‌کند.
  • جراح از تکنیک‌هایی که باعث تیز و زاویه‌دار شدن بینی می‌شود و می‌تواند ظاهری غیرطبیعی ایجاد کند، اجتناب می‌کند.
  • جراح از تکنیک‌هایی مانند برش‌های کوچک و بخیه‌های ظریف استفاده می‌کند که به کاهش درد، تورم و زمان بهبودی کمک می‌کند.
  • جراح با بیمار در مورد خواسته‌ها و انتظاراتش از جراحی صحبت می‌کند تا برای ایجاد هماهنگی و توازن مناسب بین بینی و دیگر اجزای صورت، بهترین راه‌حل را برای بیمار ارائه می‌دهد.
فواید عمل بینی طبیعی

افراد مناسب برای جراحی بینی طبیعی

اگر این سوال در ذهن شما نیز شکل گرفته است که عمل بینی طبیعی برای چه کسانی مناسب است، باید در پاسخ به شما بگوییم که از آن جایی که نتیجه حاصل از این عمل، یک بینی کاملاً نرمال است و جراح متناسب با سایر اجزای صورت فرد این عمل را انجام می دهد، برای همه افراد مناسب است. افراد با بینی های گوشتی و یا استخوانی می توانند با خیال راحت این جراحی را انجام دهند.

البته توصیه اکید ما این است که همه افراد پس از به پایان رسیدن دوران بلوغ و تمام شدن رشد فیزیکی خود اقدام به این عمل کنند. زیرا ممکن است بعد از عمل بینی دوباره رشد کرده و بینی پس از عمل تغییر شکل دهد. پس اگر نوجوان هستید، عجله نکنید و تا پایان دوران رشد خود صبور باشید.

افرادی که شرایط کافی را برای انجام جراحی بینی طبیعی دارند شامل مولرد زیر می‌شوند:

  • افرادی که انتظارات واقع‌بینانه و نتایج طبیعی را در نظر دارند. این افراد خود را با دیگران مقایسه نکرده و تمام شرایط را برای انجام عمل بینی طبیعی در نظر می‌گیرند.
  • افرادی که از شرایط و سلامت روانی و جسمی خوبی برخوردار هستند.
  • افرادی که می‌توانند به پزشک خود اعتماد کنند و حاضر هستند برای دریافت نتیجه صبوری پیشه کنند.

جراحی بینی طبیعی برای کدام افراد مناسب نیست؟

باید به یاد داشته باشید که برخی افراد نمی توانند کاندیدای خوبی برای این عمل باشند. زیرا ممکن است این عمل برای آن ها خطرناک باشد و یا عمل نتیجه مطلوبی نداشته باشد.

در گام اول و همان طور که بیان کردیم، افراد قبل از پایان یافتن دوران بلوغ گزینه خوبی برای عمل بینی طبیعی نمی باشند.

افرادی که اخیرا جراحی بینی انجام داده اند و قصد دارند مجددا جراحی بینی انجام دهند، تا قبل از یک سال نمی توانند تحت این جراحی قرار گیرند. 

آن دسته از خانم هایی که زایمان کرده اند، نمی توانند تحت این جراحی قرار گیرند. بلکه باید حداقل تا ۲ ماه بعد از زایمان، عمل جراحی را به تعویق بیندازند و سپس اقدام به جراحی کنند.

بیمارانی که مشکلات انعقادی خون دارند، باید قبل از جراحی بینی طبیعی، با پزشک خود مشورت کننده که آیا این عمل برای آن ها خطرناک است یا خیر.

نتایج عمل بینی طبیعی چگونه است؟

یک مطالعه نتایج 100 جراحی بینی طبیعی را در یک مرکز دانشگاهی از سال 2015 تا 2020 تجزیه و تحلیل کرده و با استفاده از عکس‌های بعد از عمل و نظرسنجی‌های بیمار رضایت را در 12-6 ماه ارزیابی کردند.

بر طبق نتایج این مطالعه تناسب بینی در 98 درصد موارد حفظ شده و رضایت از ظاهر طبیعی در 92% “بسیار راضی” و در 8% “خشنود” گزارش شده است. عدم تقارن جزئی در 4% موارد رخ داده، اما خود به خود برطرف شده است. به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت نتایج یک عمل بینی نچرال تقریبا در تمام موارد موفقیت‌آمیز و رضایت بخش است.

نتیجه‌گیری

همان طور که مطالعه کردید، عمل بینی طبیعی یکی از انواع عمل است که در میان افراد به خصوص آقایان مورد استقبال قرار گرفته است. دلیل این استقبال، نتیجه حاصل از این جراحی است که یک بینی طبیعی خواهد بود و در نگاه نخست، کسی متوجه عملی بودن آن نمی شود. جراح در این عمل سعی می کند سایر اجزای صورت را نیز مورد توجه قرار دهد تا بینی متناسب و متعادل با چهره شود.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *