عمل نوک بینی

عمل نوک بینی و همه چیز درباره آن

عمل نوک بینی نوعی عمل زیبایی است که بر اصلاح و شکل دهی نوک بینی تمرکز دارد. این نوع جراحی برای افرادی مناسب است که تنها از ظاهر نوک بینی خود راضی نیستند و سایر قسمت‌های بینی ظاهر ایده‌آلی دارد.

در این افراد از طریق جراحی نوک بینی می‌توان تا حد زیادی تغییرات دلخواه را ایجاد و نتیجه مطلوب را دریافت نمود، قبل از انتخاب این روش لازم است این مطلب را مطالعه کنید با مزایا و عوارض احتمالی این عمل بیشتر آشنا شده و علاوه بر آن کاندیدای مناسب جراحی نیز انتخاب شود.

عمل نوک بینی چیست؟

عمل نوک بینی چیست؟

زیبایی نوک بینی به دلیل مرکز توجه در صورت نقش بسیار مهمی در جذابیت کلی چهره افراد دارند، بسیاری از افراد به دلایل گوناگون از ساختار و ظاهر نوک بینی خود راضی نیستند.

در این موارد جراحی نوک بینی می‌تواند یک راهکار موثر باشد، عمل نوک بینی یا تیپ پلاستی (Tip plasty) نوعی جراحی است که طی آن ساختار نوک بینی شامل غضروف بینی اصلاح می‌شود.

طی روند تیپ پلاستی تغییری در استخوان و پل بینی اعمال نمی‌شود و تنها هدف اصلاح بخش نوک بینی و ایرادات موجود در این ناحیه است، از این رو در افرادی که دارای انحراف و نقایصی در استخوان بینی هستند برای دریافت نتیجه مطلوب لازم است عمل بینی انجام شود.

مزایای عمل نوک بینی چیست؟

استفاده از تکنیک جراحی نوک بینی مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت. از مهمترین فواید این روش دستیابی به فرم مطلوب و دلخواه در قسمت نوک بینی است، با تغییرات اعمال شده در این جراحی می‌تواند تناسب چهره افراد را بهبود بخشید تا احساس رضایتمندی و اعتماد به نفس بیشتری در آنها شکل گیرد.

علاوه بر اصلاحات ظاهری در بسیاری از افراد اهداف درمانی نیز دنبال می‌شود، برای مثال در مواردی که انحراف تیغه بینی و یا عدم تقارن سوراخ‌های بینی باعث بروز مشکلات تنفسی و یا اختلالاتی در خواب می‌شود.

با تغییرات انجام شده طی جراحی نوک بینی همزمان با سپتوپلاستی می‌توان عملکرد بینی را نیز اصلاح نمود. از دیگر مزیت‌های این روش نسبت به جراحی کامل ساده‌تر بودن آن است و روند بهبودی سریعتری نیز خواهد داشت. به همین دلیل فرد در مدت زمان کمتری به فرم دلخواه بینی خود دست خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: جراحی بینی پهن

چه افرادی برای عمل نوک بینی مناسب هستند؟

برای تشخیص کاندیدای مناسب تیپ پلاستی لازم است در جلسه مشاوره قبل از این جراحی شرکت کرده و انتظارات خود را با پزشک خود در میان بگذارید، بررسی دقیق سوابق پزشکی شخص و همچنین هدف و انتظاراتی که از این جراحی دارد کمک زیادی به انتخاب بهترین کاندیدا برای جراحی نوک بینی می‌کند، به طور کلی وجود هر یک از موارد زیر می‌تواند در انتخاب افراد مناسب برای این جراحی نقش داشته باشد:

کاندیدای عمل نوک بینی
  • نوک بینی پیازی یا با ظاهری پهن، گرد و بدون زاویه
  • نوک بینی بلند و صاف که نیاز به کوتاه شدن دارد
  • افرادی که نوک بینی قلاب‌دار دارند
  • کوتاه کردن نوک بینی
  • نازک کردن نوک بینی
  • ایجاد تغییراتی در زاویه نوک بینی
  • از بین بردن و اصلاح قسمت‌های اضافی در بالهای بینی
  • اصلاح و بهبود شکل سوراخ‌های بینی
  • ایجاد تغییرات و اصلاح مشکلات نوک بینی در افرادی که قبلا جراحی بینی انجام داده‌اند و نتیجه دلخواه را کسب نکرده‌اند.

افرادی که دارای سلامت جسمی و روانی باشند و انتظارات معقول و واقع بینانه دارند و یک یا چند مورد از ایرادات ذکر شده در بالا را داشته باشند می‌توانند کاندیدای مناسبی برای جراحی نوک بینی باشند، اغلب پزشکان سن مناسب این جراحی را تا زمان رشد کامل بینی می‌دانند، افراد با سن بالای 18 سال برای عمل نوک بینی گزینه مناسبی هستند.

بیشتر بخوانید: عمل بینی نیمه فانتزی

آیا عمل نوک بینی عوارضی دارد؟

با توجه به اینکه در جراحی نوک بینی استخوان بینی درگیر نمی‌شود، عوارض کمتری را نیز دارد، اغلب این عوارض کوتاه مدت بوده و بعد از دوره نقاهت بهبود می‌یابد، از عوارض احتمالی تیپ پلاستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عفونت
  • خونریزی
  • احساس بی حسی در قسمت نوک بینی
  • ورم و کبودی
  • تاخیر در بهبودی زخم
  • عدم کسب نتیجه مطلوب از جراحی و احتمال جراحی ثانویه

باید یادآور شویم عمل نوک بینی در صورت انتخاب بهترین جراح بینی در تهران و رعایت نکات مراقبتی میزان رضایتمندی بالایی دارد و احتمال بروز عوارض جدی و ماندگار بسیار نادر است.

بیشتر بخوانید: عمل بینی طبیعی

عمل نوک بینی چگونه انجام می‌شود؟

جراحی نوک بینی ممکن است به روش باز یا بسته انجام شود، بسته به نوع تکنیک و میزان پیچیدگی عمل ممکن است حدود 30 تا 90 دقیقه زمان ببرد، در روش بسته برش‌های لازم طی روند جراحی داخل سوراخ بینی ایجاد شده و اغلب دوره نقاهت کوتاه‌تری نیز دارد.

بسته به نوع اصلاحاتی که لازم است ممکن روش باز بهترین گزینه باشد. در این شرایط پوست بینی برش خورده و غضروف در معرض  دید است. طی عمل انواع تغییرات لازم شامل کاهش سوراخ بینی و برداشتن پوست اضافی آلار، جا به جایی غضروف، بستن غضروف آلار، کاشت غضروف و غیره بسته به نیاز انجام می‌شود.

هزینه جراحی نوک بینی چقدر است؟

هزینه جراحی نوک بینی

هزینه عمل نوک بینی تحت تاثیر عوامل مختلفی است، بسته به ساختار و شکل نوک بینی، نوع مشکل و میزان پیچیدگی عمل هزینه آن برآورد خواهد شد، علاوه بر این تکنیک مورد استفاده در جراحی نیز بر قیمت نهایی تاثیر گذار است، پارامترهای دیگر همچون میزان تخصص و مهارت جراح پلاستیک، محل انجام جراحی و امکانات و تجهیزات آن، دستمزد پزشک جراح، هزینه‌های مربوط به آزمایشات و اقدامات قبل از جراحی، هزینه‌های بعد از عمل و مراجعات بعدی به پزشک را نیز در مجموع هزینه این عمل مد نظر داشته باشید.

نتیجه‌گیری

عمل نوک بینی روشی کارآمد برای رفع نقایص موجود در بخش نوک بینی بوده و از طریق بهبود ساختار و ظاهر بینی نقش موثری در افزایش جذابیت و زیبایی چهره داشته و اعتماد به نفس افراد را نیز تقویت خواهد کرد.

کاندیدای مناسب این جراحی افرادی هستند که از سلامت جسمی و روانی برخوردار هستند و انتظارات معقولانه‌ای از نتیجه جراحی دارند، افرادی که دچار عدم تقارن در سوراخ‌های بینی، نوک بینی گرد و پیازی، نوک بینی قلاب‌دار هستند و همچنین افرادی که از نتیجه جراحی بینی قبلی خود رضایت کامل را ندارند می‌توانند از این روش بهره‌مند گردند.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *