استفاده از عینک بعد از جراحی بینی و نکات آن

استفاده از عینک بعد از جراحی بینی برای حفظ بینی به همان شکلی که هست، باید با احتیاط باشد. بهبودی شما بخش جدی از روند است؛ زیرا کاری که در این زمان انجام می‌دهید می‌تواند در دراز مدت بر نتایج شما تأثیر بگذارد.

پس از جراحی، باید در مورد استفاده از عینک آفتابی و طبی احتیاط کنید. در این مقاله، به بررسی نحوه استفاده صحیح از عینک بعد از جراحی بینی  و همچنین چالش‌های مربوط به این موضوع خواهیم پرداخت. 

عینک بعد از جراحی بینی

آیا استفاده از عینک بعد از جراحی بینی مجاز است؟  

استخوان های بینی تا حدود 6 هفته پس از عمل بینی به طور کامل بهبود نمی‌یابند و اگر زودتر از موقع از عینک مطالعه، عینک آفتابی یا عینک بر روی پل بینی استفاده کنید، ممکن است باعث آسیب به آن شود.

در برخی موارد، بیماران ممکن است بتوانند از 1 تا 2 هفته پس از جراحی شروع به استفاده از عینک های بسیار سبک کنند، در حالی که سایر افراد ممکن است بهتر باشد تا قبل از استفاده مجدد از عینک، 4 تا 6 هفته صبر کنند.

چگونه استفاده از عینک بعد از جراحی بینی بر نتایج آن تأثیر بگذارد؟

استفاده از عینک خیلی زود پس از عمل می‌تواند به ساختار بینی آسیب برساند و بر زیبایی و عملکرد شکل جدید بینی شما تأثیر بگذارد. بعد از عمل، بینی شما باید صاف باشد. فشار عینک می‌تواند باعث فرورفتگی‌های کوچک در بینی شود و این امر می‌تواند نتایج نهایی را به خطر بیندازد.

از آنجایی که نتایج جراحی دائمی است، لازم است اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید تا مطمئن شوید نکات مراقبت های بعد از عمل بینی به درستی رعایت می‌شود.

زمان مناسب استفاده از عینک بعد از جراحی بینی

بعد از جراحی، توصیه می‌شود از عینک استفاده نکنید تا زمانی که پزشک مجوز استفاده از آن را به شما بدهد. معمولا این زمان بین 4 تا 6 هفته بعد از جراحی است. بعد از گذشت 4 تا 6 هفته و اطمینان از بهبود کافی، معمولا پزشک مجوز استفاده از عینک را می‌دهد.

اما حتی در این مرحله هم باید از عینک‌های سبک و راحت استفاده شود و از فشار زیاد بر روی بینی پرهیز شود. در هر مرحله، بهتر است با پزشک مشورت کنید و از دستورات او پیروی نمایید تا بهترین نتیجه از جراحی حاصل شود.

00:44
truncate dir-rtl

‌ از چه زمانی بعد از جراحی زیبایی بینی می‌توان از عینک استفاده کرد؟

بیشتر بخوانید: عوارض عمل بینی

نحوه استفاده از عینک بعد از عمل بینی

اگر به هر دلیلی مجبور به استفاده از عینک بعد از جراحی باشید، باید بدانید چگونه آن را در مدت زمان کوتاه روی بینی خود قرار دهید؛ زیرا وزن عینک می‌تواند بینی جراحی شده را تحت تأثیر قرار دهد.

بنابراین عینک زدن پس از عمل بینی باید به گونه‌ای باشد که وزن آن به بینی فشار وارد نکند. برای این منظور می‌توان عینک را به وسیله یک تکه چسب به پیشانی چسباند که این یک روش مؤثر برای کنترل وزن عینک است.

معمولاً یک هفته پس از جراحی، برای ثبات استخوان‌ها در موقعیت جدید از گچ یا اسپلینت روی بینی بیمار استفاده می‌شود. در این صورت می‌توان به آرامی از یک عینک سبک روی گچ استفاده کرد. پس از برداشتن گچ یا قالب، استفاده از لنز به جای عینک توصیه می‌شود، زیرا پایه نگهدارنده عینک پس از عمل بینی می‌تواند بر نتیجه کلی جراحی تأثیر منفی داشته باشد.

نحوه استفاده از عینک بعد از عمل بینی

نکات مهم استفاده از عینک بعد از عمل بینی

باشه، اینجا چند نکته مهم در مورد استفاده از عینک بعد از عمل جراحی بینی توضیح داده می شود:

✔ چگونگی استفاده از عینک در مواقع ضروری

  • اگر به هر دلیلی مجبور به استفاده از عینک هستید، باید آن را به آرامی و با دقت روی صورت قرار دهید.
  • می توانید از چسب برای چسباندن عینک به پیشانی استفاده کنید تا وزن آن به بینی فشار نیاورد.

✔ استفاده از عینک در هفته اول بعد از عمل

  • معمولاً در یک هفته اول بعد از جراحی، از گچ یا اسپلینت روی بینی استفاده می‌شود تا استخوان ها ثبات پیدا کنند.
  • در این مرحله می توان با احتیاط از یک عینک سبک روی گچ استفاده کرد.

✔ استفاده از لنز به جای عینک بعد از برداشتن گچ

  • پس از برداشتن گچ یا قالب، استفاده از لنز به جای عینک توصیه می شود و این به این دلیل است که پایه نگهدارنده عینک می‌تواند بر نتیجه نهایی جراحی تأثیر منفی داشته باشد.

سخن آخر

استفاده از عینک بعد از عمل بینی ممکن است باعث فشار بر روی بینی و تغییر در شکل و ظاهر بینی شود. این امر می‌تواند منجر به اختلال در روند بهبودی و نتیجه نهایی جراحی شود. فشار و نیروی وارد شده توسط عینک‌ها به ویژه در مراحل اولیه بهبودی می‌تواند باعث تغییر در شکل و ظاهر بینی شود.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *