هزینه جراحی بینی

هزینه جراحی بینی؛ قیمت عمل بینی در سال 1403

هزینه جراحی بینی در سال جدید چقدر است؟ این هزینه ها با چقدر افزایش روبرو بوده است؟ هزینه عمل بینی در شهر های مختلف یکسان نیست و ممکن است که حتی بسته به نوع بینی و میزان نیاز تغییرات برای هر شخص متفاوت باشد.

قیمت این جراحی در شهر های کوچک مقداری کمتر است و جالب است بدانید که به طور کلی نوع تکنیک جراحی بر مقدار کل هزینه ها موثر هستند. در این مقاله با ما همراه باشید تا متوجه شوید که حدود هزینه جراحی زیبایی بینی برای شما چقدر است و چه عواملی بر میزان قیمت آن موثر است.

هزینه جراحی بینی چقدر است؟

هزینه جراحی بینی چقدر است؟

همانطور که می‌دانید، این عمل میان خانم ها و آقایان در هر رده سنی از محبوبیت زیادی برخوردار است و افراد در زمان تصمیم گیری علاقه دارند که قیمت عمل بینی برای خود را بدانند. این جراحی با تکنیک های متعددی برای زیباجویان ارائه می‌شود که هزینه های متعددی را در پی دارد. برای اینکه هزینه جراحی بینی را بدانید، باید ابتدا عوامل موثر بر آن ها را بشناسید.

1. هزینه کلینیک یا بیمارستان

قطعا مرکز و کلینیکی که برای انجام این جراحی انتخاب می‌کنید، در میزان هزینه ها بسیار اثرگذار هستند زیرا  جراحی در مراکز خصوصی نیز هزینه های بیشتری را در بر دارد و همچنین ممکن است که کلینیک های خصوصی با شرکت بیمه شما قرارداد برای پرداخت هزینه ها نداشته باشند و شما ناچار به پرداخت کل مبلغ عمل باشید.

بخشی از هزینه دریافتی نیز صرف اتاق عمل و تجهیزات مورد استفاده شده و برای پرستاران وو اعضای تیم جراحی در نظر گرفته می‌شود. بری از جراحان فقط در برخی مراکز حضور دارند که ممکن است هزینه بیشتری را آن مرکز شامل شود.

2. آزمایش های قبل از عمل

با توجه به نیاز هر فرد، آزمایش هایی برای توسط جراح تجویز خواهد که انجام هر یک از آن ها ضروری بوده و باید حتما انجام شوند تا بررسی های وضعیت سلامتی بدن برای هر شخص قبل از عمل مشخص شود. هر یک از این آزمایش ها هزینه هایی را در بر دارد که بر هزینه جراحی بینی افزوده می‌شود.

3. دستمزد جراح

دستمزد جراح در هر شهر متفاوت بوده و این قیمت حتی در شهر تهران کاملا متغیر است. بسته به میزان مهارت و تجربه هر جراح، هزینه ای خاص برای دستمزد خود در نظر دارد که یکی از عوامل موثر بر قیمت بشمار می‌رود اما هر شخص باید در نظر داشته باشد که برای اخذ نتیجه ای باکیفیت باید حتما جراح متخصص ماهر را برگزیند. هزینه دستمزد بهترین جراح بینی در تهران با بهترین جراح در شهرستان های مختلف نیز تفاوت دارد و مقداری بیشتر است.

4. نوع فرم و مشکلات بینی

به طورکلی میزان مشکلات بینی برای هر شخص متفاوت است و ممکن است که اگر مواردی نظیر پولیپ بینی داشته باشید یا دچار انحراف بینی یا شکستگی بینی باشید نیز هزینه کمی افزایش پیدا می‌کند اما نوع گوشتی یا استخوانی بودن بینی تاثیری بر مقدار هزینه عمل زیبایی بینی ندارد.

بیشتر بخوانید: مراقبت های بعد از عمل بینی

آیا بیمه پایه هزینه عمل بینی را پوشش می دهد؟

با توجه به اینکه این عمل در واقع در دسته جراحی های زیبایی قرار دارد و به همین دلیل بیمه پایه یا به عنوان مثال تامین اجتماعی و خدمات درمانی هیچ مقداری از آن را به زیباجویان پرداخت نمی‌کنند. فقط در صورتی این هزینه ها  توسط بیمه پایه بر عهده گرفته می‌شوند که فرد دچار شکستگی بینی یا مشکلات تنفسی شده باشد.

هزینه عمل بینی

آیا بیمه تکمیلی هزینه جراحی بینی را پوشش می دهد؟

بیمه های تکمیلی نیز هیچ هزینه ای از عمل زیبایی را متقبل نخواهند شد، مگر اینکه یک شرکت در قرارداد اولیه خود ذکر کرده باشد که فرانشیزی برای این نوع جراحی ها در نظر گرفته است. توصیه بر این است که اگر سوالی در این مورد دارید برای کسب اطلاعات دقیق تر با دفاتر بیمه خود تماس حاصل نمایید.

هزینه عمل بینی در بیمارستان دولتی چگونه است؟

این جراحی ها معمولا در مراکز و کلینیک های خصوصی انجام می‌شوند اما به طبع، هزینه عمل بینی در مراکز دولتی و بیمارستان های دولتی نیز کمی پایین تر است.

به طور کلی، هزینه عمل بینی در بیمارستان‌های دولتی ممکن است متفاوت باشد و بسته به سیاست‌های سلامت مربوطه، متغیر باشد. در برخی کشورها، بیمارستان‌های دولتی خدمات پزشکی را با هزینه‌هایی که توسط دولت تامین می‌شوند، ارائه می‌دهند. بنابراین، هزینه عمل بینی در این بیمارستان‌ها برای بیماران ممکن است نسبتاً پایین‌تر باشد.

خلاصه و نتیجه‌گیری 

در نهایت، هزینه جراحی بینی برای همه افراد یکسان نیست و شما نمی‌توانید به طور دقیق بیان کنید که هزینه برای یک عمل چقدر است، بنابراین اگر جراح یا پزشکی را به شخص دیگر معرفی کردید برای هزینه باید تاکید کنید که نیاز به انجام یک جلسه مشاوره حضوری است. برای داشتن یک نتیجه عمل خوب نباید چندان به هزینه ها دقت کنید و باید حتما به نمونه کار جراح و رضایت مراجعین قبلی توجه داشته باشید زیرا بینی یک عضو تاثیرگذار بر زیبایی صورت است.

سوالات متداول هزینه جراحی بینی

1.هزینه عمل بینی از نوع گوشتی بیشتر از هزینه جراحی بینی استخوانی است؟

همانطور که در مقاله بیان شد، گوشتی یا استخوانی بودن و یا جنس غضروفی و ضخیم بودن پوست هیچ تاثیری بر میزان هزینه ها ندارد و عوامل و فاکتور های دیگری در این میان دخیل هستند.

هزینه جراحی بینی برای افراد جوان کمتر است؟

سن هیچ ارتباطی بر قیمت عمل بینی ندارد و برای این مورد را فاکتور هایی چون موارد نامبرده در مقاله اعم از دستمزد جراح، نوع کلینیک و بیمارستان و موارد جانبی و …. تاثیرگذار هستند.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *